bosschebolletjes.reismee.nl

Ah me turtle hoela, surfs up dude...

De Bossche Bolletjes volgen hun tasin het land vanFlor de Cana...

Na een terror trip van 2 dagen, waar in vele toiletten overgegeven is, minibusjes,tractoren, landweggetjes,chickenbussen later. Brengt het ons uiteindelijkin het beloofdeNicaragua. Vraag soms niet hoe, want vaak was het een kwestie van ´volg de tas´ en werden we in de volgende chickenbus geduwd.

-note van de redactie: Tegucigalpa & Managua niet het vermelden waard en slapen doe jeal helemaal niet voor je loldaar-

Entonces Granada, een fijn plekkie in hetsuper mooie Nicaragua.Hier zijn we op de fietsjes gesprongen, we missenNederland een beetje. We hebben nl.gemountainbiked naar Laguna de Apoyo, met Bloed, Zweet & Tranen..

Reistip 1): Laguna de Apoyo een meer gelegen in een krater, erg mooi en erg steil

Surprised

Reistip 2): Nicaraguanen zijn slecht in het inschatten van afstanden..
Reistip3): Daal nooit af met kapotte remmenen vraag om een MB met versnellingen!
Laughing

De boottocht naar het Paradijselijk eilandje ´Isla de Ometepe´ is fenomenaal,. Het eilandje ligtmidden in het Nicaragua meer en isgevormd door 2 Vulkanen. Weliggen in onze hangmat en genieten van onze cocktail.

Surfs up dude
Van de cocktails naar San Juan del Sur, een top surf dorpje aan de Pacific side en de briljante ontbijtjes.Idylisch en een leuk durpske, maar wij zijn druk, we bedwingen de golven met ons ´board´. Surfs up dudes.. - ow ja Janniestond!!!

Cool

Ons eerste schilpadje.....
Na een hachelijke ritje in eensoort open vrachtwagen komen we snachts aan op Playa la Flor, bekend om zunnu schildpadjes. (leatherback turtles, zie wikipedia.nl) Hier leggen diejongens hun eitjes in de maanden juli tot januari.

Eerst mogen we ons eigen ¨turtle mupke¨naar zee brengen, hoe emotioneel is dat. Alsof je jouw kind op deeersteschooldag wegbrengt. Zo begeleidden we ons ´mupke´ met een infrarood lampjenaar de zee.Erg indrukwekkend, we waren er stil van, een mooi moment.

Ons eerste schilpadje, het ga je goed, good luck fellow..misschien tot over 10 jaar?Daarna zijn we getuige van een geboorte golf van 84 schilpadjes. Echt erg bijzonder, zo klein, en dan al helemaal alleen naar zee, vertederend....

Jannie en ik kijken elkaar aan, een prachtige ervaring, tevreden gaan we naar ons hostel, waar we proostten op ons ´mupke´....

ans&wim

Hoi geluksvogels Jannie & Rick, na die rotte crash natuurlijk, als het lot je moet treffen is het maar wat fijn dat jullie de engeltjes hebben meegenomen, en dat er nog veel mensen op deze aardkloot zijn die willen helpen (zal het zo wezen zo je doet zo je ontmoet)
Wij hoorden het verhaal natuurlijk via Ma & Pa en blijven ook via hen op de hoogte, we leven zeer mee dat weet je pas als jezelf ooit gezegend mag zijn met van die geweldige kids.
Een geweldige reis verder voor jullie, wat je schrijft je geniet nu nog intenser door jullie beperking, en die ervaring.
Rick zorg goed voor ons dorpsmeisie, ook al is ze hier al een hele tijd weg.
liefs Ans & Wim