bosschebolletjes.reismee.nl

Costa Rica, allemaal beestjes, deel 1

'Allemaal beestjes'..

Draaiend, zuchtend, steunend, zo werden wij 's-nachts wakker.
Zandvlooien! Irritante jongens, die kleine bastards.Hierbij meteende oorsprong van de uitspraak 'allemaal beestjes' uitgelegd.

'Costa Rica, allemaal beestjes...'

Onze laatste Chickenbus, zo tuffen we naar de grensovergang van Costa Rica. Bij de Nicaraguaanse grens wordt nog wat geduwd en getrokken. Verdere ingredienten: een hek, een deur/poortje, prikkeldraad,veel mensen, teveel douane beambtes, vele rijen voor kantoortjes waarvan wij niet weten waarvoor ze dienen. Anyway we hebben redelijk vlot de stempeltjes te pakken en wandelen de grens over.

Busje Liberia en op naar La Fortuna. We stranden. In een klein plaatsje Tilaran. We vinden onderdak bij Hotel Guadelupe, top tentje (na wat onderhandelen) voor slechts 16 dollar. En we hebben TV, no way...

Op naar ons super verwen dagje in La Fortuna, waar de 2 attracties: de hotsprings en de Vulkaan Arenal. (Overigens de vulkaan is 70% van de tijd gehuld in de wolken, zo ook bij ons. Leuke toeristentrekker en briljante marketingtruc) We trekken onze creditkaart en we baden ons letterlijk in weelde en luxe, daar zijn we aan toe. Ik zou zeggen surf naar http://www.tabacon.com/ en aanschouw... (een dure tip, maar wat relaxed daar!!'

Volgende dag verlaten we ons hotel, waar ze 's-avonds ons bedje kwamen opschudden en de gordijnen voor ons dicht deden. Met deboot naar Monte Verde, waar we de Canopy gaan doen..
De meeste spectaculaire van Costa Rica, de Canopy boven het Regenwoud.(neem de Selvatura Canopy, die is het best)... Zie foto´s, do we say more, na Monte Verde ...

Uhm ja....` wij willen zon en we willen beestjes zien, daar staat Costa Rica om bekend..` dus .......op naar de Nationale Parken, de apen, de dolfijnen, de walvissen, de Kust, de Costa Ricaanse kust...maar dat alles lees je in het volgende avontuur van de Bossche Bolletjes op reis....allemaal beestjes, deel 2