bosschebolletjes.reismee.nl

Chinese sayzZzzz...

Een boef, bedrieger of je bent taxi chauffeur. Het lokale grapje onder de travelers. Immers vaak is het zo dat je er bedrogen uit komt. In dit geval hadden we in Beijing geluk met 'een fijne vent' die ons naar het Station Beijing West bracht. Niet te vergelijken met het lullige Centraal Station van A'dam of Utrecht.

Nee, een echt Station, zo eentje waar Blonde Jannie en 'Lange' Rick ;) nog de bezienswaardigheid van het station waren. Na wat rondvraag, konden we redelijk onze nachttrein vinden, op naar Xi'an. De slaapcoupe deelden we met Jip & Jop, twee relaxte nette zaken chinezen, die geen Engels spraken. Ach met een glimlach kom je ook ver. Chinese sayzZzz, trusten..of zoiets..

Na een spoedig verlopen treinreis komen we aan op het overweldigende CS van Xi'an. Ook daar zijn we wederom een attractie. We worden vriendelijk, maar 'gehustled'. Eerst even acclimatiseren. Koffie.....

Zo belanden we in het centrum van Xi'an, voor de kenners, we boeken een hotel voor the Bell Tower. Ja en die klingelt. (Wikipedia moment) Xi'an betekent letterlijk Western Peace en geldt als een van de oudste chinese steden. Vele dynasties regeerden vanuit Xi'an, ooit.

Eigenlijk is Xi'an een leuk overzichtelijk klein (8 milj.) historisch stadje, dat je snel gezien kunt hebben. Wij namen onze tijd hiervoor. Struinden marktjes af, aten op straat en gingen op in de meute. Beetje winkelen, beetje sightseeen, tempeltje in, tempeltje uit en daarbij hoort natuurlijk ook een beetje verdwalen. Ook hier geldt, bouwen kunnen die jongens wel. Wij ervaarden Xi'an als erg vriendelijk en warm. Het was dan ook wat graadjes warmer dan Beijing. (0 graden) Ook wij gingen naar het Terracotta leger, dat wij erg indrukwekkend vonden. Na dit hoogtepunt werd het tijd om onze biezen te pakken. We hebben het koud, tijd voor onze dassen af te doen en deze in te ruilen voor een korte broek.

Next stop Gangzhou, Zuid China... en dan op naar Bangkok...

Liefs,

R y J

- lekkernij: Pita broodje met meuk...erg lekker, naam wederom onuitspreekbaar.

p.s. foto's volgen nog, rick zijn muziek had even prioriteit, excuus.

Rob Kruis

Pracht verhaal , maar weer niet afgemeld het gaat maar te pas en onpas reizen maken.

Heb je al kleine oogjes?

Zonder gekheid veel plezier verder en we spreken elkaar .

Wanneer ben je weer in Holland?

gr
Rob&Cari

Cel

Hmm al lang bangkok geweest dacht ik? Anyway zo lang je maar muziek hebt ;-) have fun u2

Darja

Ha reizigers!

De verhalen zien er goed uit. Goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ik begreep dat jullie onze overbuurvrouw in Thailand zijn tegen gekomen, klein wereldje he! ;-)

Hier gaat alles goed, Max groeit al goed!
Veel plezier nog.

x Darja

Marie Louise

Neem aan dat alles oké is, maar waar blijven jullie beroemde foto's?
liefs, ML