bosschebolletjes.reismee.nl

A dream became a nightmare

Myanmar, 8 februari 2010, omstreeks 11:00 tussen Pathein & Yangoon, Burma-

We geraakten van de wegen... toen was het stil.
Na ons busongeluk zullen we 8 februari nooit meer vergeten.

De Duitsers waarmee wedittragisch voorval meebeleefden hebben 8 februari gebombardeerd tottweede 'geburtstag'. En niet voor niets, wij zijn meteen tamelijk 'luxe'bus (60 pax) van de weg geraakt en twee keer omgeslagen en uiteindelijk tot stilstand gekomen in een greppel.

'We hebben erg veel geluk gehad'.
Zo waren er onfortuinlijken en fortuinlijken tijdens het ongeval.Hierbijbliezen zeker 8 personen hun laatste adem uit. Ikzelf (Rick)behoor miraculeusmet wat schrammen, blauwe plekken en wat pijntjes tot de groep 'fortuinlijken'.

Jannie behoort nog altijd tot de groep fortuinlijken, maar was helaas'iets minder'fortuinlijk. Zijheeft een pees gescheurd in haar enkel en we zagen meteen, dit moest geopereerd worden. We hebben ervoor gekozen dit niet in Burma te doen. Kortom na eenhelsetocht van 36 uur is zij vannacht om 01:00 succesvolgeopereerd @ the Bumrungrad Hospital in Bangkok. (Voor de die-hards, zij is telefonisch bereikbaar ;)0066 2 6671 628 )De komende drie dagen is zij nog wel te vinden op kamer 628.

Ondanks alles zijn we erg monter en érg postitief. Misschien juist door dit voorval, besef je hoeveel geluk...Anyway we denken erniet aanom dereisaf te breken, maar één ding is zeker het wordt in ieder geval een zeer aangepast programma. Misschien loop ik op de zaken vooruit.

'A dream became a nightmare, please wake us'.
En dan te bedenken dat Myanmar/Burma en de bevolkingons hartje heeft gestolen enwij waanzinnige verhalen kunnen opdreutelen over onze tijd in Burma. Misschien dat Jans en ik daar later over bloggen, maarnu even niet..8 februari onze tweede 'geburtstag'.

Love from Bangkok,

Rick y Jannie

p.s. Jannieis opgenomen in één van de beste en luxe ziekenhuizen van Azië, Bumrungrad Hospital, Bangkok

Bram

G*dverd*mme Rick, even goed geschrokken hier.
Je denkt zittend in zo'n rijdende achtbaan wel eens, 'nou dat gaat maar net goed' en dan dus niet.
Pfoe, gelukkig nog alive en positief. Wel erg klote voor Jannie. Heb met haar te doen.

Probeer nog te bellen....
Sterkte met bijkomen en neem je rust.

M= you people

Bram

joop en marieke

jeetje mensen! wat een verhaal! we zeiden gister nog tegen elkaar; hoe zal het met ze zijn, nu 5 weken weg.... heeeeeeeeeeeeel veeel sterkte en een dikke knuffel en hou ons op de hoogte van het herstel en de gang van zaken. als we verder iets kunnen doen met eventuele contacten ter plaatste horen we het he!

liefs Joop en Marieke

Rianne Leenders

Hoi daar collega
Dat is schrikken.
Goed om te horen dat jullie het er relatief 'goed' vanaf hebben gebracht.
Veel sterkte en beterschap namens je collega's uit het Tilburgse!

robindapobin

Heej Rick...wat een verhaal...was dan toch maar in nederland gebleven voor carnaval he.. ik sla hem over dit jaar met de groep (uit respect voor jou ; )
sterkte aan Jannie! x Robin

Menno

Heftig eej! Blij dat jullie er 'redelijk' van afgekomen zijn!
Succes met het herstel en hopelijk kunnen jullie binnenkort weer genieten van de rest van jullie reis!

Beterschap!

Rick y Jannie

Aan Iedereen
Dank voor alle fijne reacties, echt doet me even enorm veel goed, kon ik/wij wel ff gebruiken echt.... Tenks

eennuh Joop Mriek: het nummer was dus: mocht je willen bellen
0066 2 6677 628

Ik was ff een 7 vergeten

x to ya all

Chris

Wat the fuck. Dus een nog betere reden om van deze trip te genieten...
Veel beterschap aan Jannie, zoek een mooi eiland en kom even lekker bij. En zorg dat je veilig terugkomt!

Saskia

Hoi Rick,
Wat ontzettend schrikken zeg! Pffffffffff!
Zou je Jannie van mij heel veel beterschap willen wensen? Ik hoop dat ze goed hersteld na haar operatie en niet te veel pijn zal hebben.
Ik denk aan jullie, fijn dat jullie de spirit er in kunnen houden!

Sterkte en veel liefs,
Sas -X-

Niek

Jezus, wat een naar verhaal! Dat zal niet in de koude kleren gaan zitten, maar gelukkig leven jullie beiden nog! Veel sterkte en hopelijk verloopt Jannie's herstel voorspoedig, zodat je de reis op een goede/vrolijkere manier manier kunt afsluiten.

Chris B

jezus...wat n verhaal joh...blij te horen dat jullie er 'redelijk' goed vanaf zijn gekomen. rust maar ff goed uit en uiteraard beterschap!

Darja

Pfff, schrikken zeg! Wat een nachtmerrie.
Ik heb zojuist proberen te bellen, maar kreeg niemand aan de lijn. Ik probeer het later nog een keer.

Heel veel strekte voor jullie allebei, hopelijk zijn jullie snel weer redelijk oke en kunnen jullie veilig verder.

Beterschap,
Groet Darja

Vincent

Sterkte, Succes en Take Care, x!!!!! Hopelijk gaan jullie avonturen nog wel gewoon verder!

Wannes

Allememaggies wat een verhaal!

Goed om te horen dat het zo voor jullie is afgelopen, doet je eens te meer beseffen hoe eindig het leven is en hoe belangrijk het is om te genieten, te houden en te vergeven!

Leef het leven!Pura Vida!

Wannes

P.s. Ik duik weer onder in de Kielegatse Karreneval....

imke

Jeetje,
dit is schrikken!!
Erg akelig om te horen, gelukkig staat dat ziekenhuis bekend om zijn kundigheid dus ze is zeker in goede handen!

Wat een engel reist er met jullie mee,
Blijf positief beiden!

Ik heb geprobeerd om te bellen maar krijg geen verbinding. Probeer het snel nog een keer.

Geef Jans alvast een hele dikke knuffel en kus van mij.

Sterkte!

Liefs, Imke

Guido Gihaux

Sterkte mensen. Goed om te horen dat jullie de reis hier niet door laten afbreken!

Ciao
Guido

El Kapitan

Nee maar, dat stond niet in de reis brochure!

Jans, en Rick ook natuurlijk! Heel veel sterkte! en nu even pas op de plaats maken. Deze dingen hebben even wat verwerkingstijd nodig... Veel pat-thai van de straat en straks weer een voorzichting drankje op de Koh-san road. Sawasdee Khap !!!

anke

hee (schoon)broertje,
jeee wat heftig, word er misselijk van als ik er aan denk. gelukkig is het goed afgelopen. Heb jans straks gesproken dus dat lucht wel op. Hoop dat het met jou ook goed gaat. Zorg goed voor mijn zusje en voor jezelf. Probeer nog lekker samen te genieten......
Dikke kus anke mark en de kids

Erik de Jong

Rick & Jannie. Wat een drama. Verschrikkelijk. Heel veel sterkte Jannie met recoveren... Zo is het zeker een reis die je nooit zal vergeten, alleen hoop je dan altijd op positieve verhalen.

Hoop dat jullie er ondanks dat nog wel van kunnen genieten.

Marleen

Lieve Jannie en Rick, is dat ff schrikken... Heel veel sterkte allebei en goed herstel.. Hoop dat jullie snel weer kunnen genieten van de prachtige reis!
Dikke x Marleen

Rolf

Ik schrik me kapot. Gelukkig kan je het navertellen. Veel sterkte en hoe lastig ook, probeer het te vergeten en ga door met genieten. Ik stel voor dat we als vriendengroep ieder jaar 8 februari ook echt gaan vieren. Een soort gezamenlijke 'zweite geburtstag'.

Geniet!

Rolf

tonny bekkers

Jannie en Rick.
Wat laten jullie mij schrikken.Ik hoop dat het goed met je gaat.Fijn dat Rick het er ook zo goed heeft afgebracht.Allebei veel sterkte gewenst.

stefan

Hallo luitjes! Wat een dramatische gebeurtenis voor jullie allen zeg! Ik hoop dat jullie snel weer van alle schrik en pijn zullen herstellen en dat jullie reis met veel positviteit voortgezet kan worden...Heel veel geluk, gezondheid en liefde samen daar!
Sterkte en liefs van Stefan

Fintelbeer

Rick ouwe, natuurlijk is het (redelijk) goed afgelopen. Kon ook niet anders. Want je moet nog beschuit mij komen eten. Bovendien reken ik erop dat jij mijn zoon de komende jaren jouw volledige trucendoos inclusief schwalbes aanleert op voetbalgebied.

Hou je taai en verwen de vrouw!

Vince

Jocelyne

Hey Rick en Jannie,

Jeetje zeg! Jullie hebben wel een beschermengeltje op jullie schouder gehad.... Maar wat een vervelende gebeurtenis. Goed dat jullie positief zijn en de reis nog voort willen zetten. In ieder geval voor nu veel sterkte!

Liefs Jocelyne

Marie Louise

Hallo lieve mensen.
Zit ik hier een beetje naar de sneeuw te staren en lees dan jullie bericht. Gelukkig kunnen jullie alles navertellen maar de schrik zit er vast nog in. Hoop op spoedig herstel en op een veilige voortzetting van jullie reis.
Dikke kus.

Daniëlle

Ha Jannie en Rick,
Wat enorm schrikken, we hoorde op het werk dat jullie een ongeluk hebben gehad en meteen proberen te bellen. Is helaas niet gelukt...
Heel veel sterkte, goed herstel!
Hoop dat jullie veel steun hebben aan elkaar.
xxx Daan

rob en medina

Jezus, just came back from a day of snowboarding and then reading this is pretty bizarre.

life is too short

have great fun on the rest of your trip and we are very happy that you are "ok".

Rick

Dank Ymke, attent ik heb het gewijzigd in 0066 2 6671 628..

De Thaise zuster had een klein accentje.

Trusten, bedankt voor de hartverwarmende reacties.
R y J.

R

Mirjam

Hey Jannie en Rick
Wat schrikken zeg! Ik kreeg kippevel toen ik het hoorde vandaag op het werk! Jannie heel veel beterschap en sterkte! Hopelijk dat je snel weer een beetje uit de voeten kan!
Groetjes Mirjam

Dennis v G

Hee Rick y Jannie,
Wat een nare wending van de reis zeg! En schrikke ja....
Veel succes met het herstel en take it easy, geniet er nog maar des te meer van!

Groeten,

Dennis en Ilona

Nijscoman

tjee rick je doet ook alles om aandacht te trekken!

manman 2 tournedootjes met zo'n bus en dan levend eruit. engeltje op de lat zitten denk ik. heftig om in een bus te hebben gezeten waarvan er drie pleite zijn gegaan.

heftig. veel succes en hopelijk snel uit het ziekenhuis en lekker samen even de boel verwerken..

blij dat jullie er nog zijn. het leven is met jullie een stuk leuker.

beterschap en we nemen er een op jullie komende week
x

Inge, Erik en kids

hoi Jans en rick, wat heftig allemaal. Jullie hebben ons en iedereen erg aan het schrikken gemaakt. Gelukkig heeft het beschermengeltje zijn werk gedaan. Jans, fijn je vanmiddag aan telefoon te hebben gehad, dat lucht weer wat op, al hebben we een rare dag gehad. Rick je zult het zwaar hebben met alles wat er gebeurd is. Hopelijk gaat het snel weer beter!!!!! Zorg goed voor jezelf en m'n zusje. We houden contact.
Inge, Erik en de kids.

JHTV

TANTE PAULA OOM ARIE

VEEL BETERSCHAP EN LIEFS . DIKKE KUS

jaqueline

jeetje, wat een verhaal,waren op het werk flink geschrokken. we hebben jullie gister paar keergebeld maar helaas geen gehoor.
hoop dat het nu goed met je gaat jannie, hou je taai meid en hopelijk kan je de reis snel weer oppakken met rick. beterschap en dikke kus
liefs jaq

Marnix

Rick & Jannie, wat een verhaal... Schrok me te pleuris... gelukkig kunnen jullie het navertellen en valt de "schade" mee.... Probeer er nog van te genieten en veel beterschap voor je lief!

grtjs marnix & renate

Geert van de Ven

Sjezus!!!! Wat een bizar verhaal. Fijn te horen dat het goed gaat met Sjaan. Ik hoop dat het ook goeg gaat met Rick. En ook mentaal. Sterk dat je er niet op afknapt (ik heb het nu ff niet over de pees;-) maar daar blijft om op alle mogelijke manieren te herstellen. Niet alleen sterkte maar hopelijk ook nog veel plezier.
TAKE CARE!!! Geert

Mies en Truus

Op zoiets ben je nooit voorbereid "het overkomt altijd iemand anders" totdat je plotsklaps dit toch zelf overkomt. Op zo'n moment sta je denk ik zo alleen. Op hele grote afstand leven wij erg met jullie mee en hopen dat je jullie reis, misschien wat aangepast kunnen voltooien. groetjes, Truus en Mies

Jan en Mien v. Sleeuwen

Hallo Jannie en Rick zo als ik lees hebben juli heel goed afgebrecht,als dit ook goed komt moet je toch een beetje blij zijn,wij hopen dat het voor juli een vertouwde omgeving is zo lang je daar moet zijn veder heel veel beterschap en we horen of zien noch wel GR Mien en Jan v. Sl.

Jorien vanuit NZ

Hey Jannie en Rick,

Wat enorm schrikken zeg...! Jeetje wat een verhaal... Gelukkig dat jullie het er dan nog aardig vanaf hebben gebracht, maar dit is echt een nachtmerrie..

Heel veel beterschap en sterkte allebei!!

Liefs Jorien

Joost

hey Rick en Jannie,

Ik dacht eens ff kijken waar Rick&Jannie uithangen nu en wat ze allemaal beleefd hebben. En dan lees je zoiets. Dat is wel schrikken zeg! Gelukkig hebben jullie het er nog goed vanaf gebracht. Hopelijk gaat het met Jannie inmiddels weer wat beter! Heel veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat jullie ondanks alles nog veel goede momenten zullen beleven! Take care!

Groeten, Jöpke

Wim en Riek Ketelaars

Hoi Jannie en Rick,
We hebben gehoord van jullie bizare ongeluk. Wat een pech en wat een geluk! Hopenlijk word Jannie goed verpleegd en komt het weer helemaal in orde met haar voet. Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken,
maak er samen het beste van; beterschap en een goed herstel toegewenst zodat jullie de reis positief kunnen vervolgen. Hartelijke groeten van Wim, Riek, Ton, Liesbeth, Tim, Evelijn en Myrthe.

Ome Jan en tante Mien v. Sleeuwen

Hallo Jannie en Rick het gaat zeker toch al wel berter met de ongemaken die er zijn,en hopen op snel beterschap,of herstel van het geen jullie hebben meegemaakt,wij genieten hier van het carnaval gebeuren van de jeugd Prinses Sjuul van Henrie,heel veel groetjes van uit Boekel.

Femke

Hey lieverds,

Tjee zeg! Was er even stil van.
Hoop dat het al wat beter gaat met Jannie.
Geniet maar extra van elkaar en het behoeft een borreltje als jullie weer terug zijn!!

Dikke kus Femke

Mieke Schoenmakers

Hoi daar,
Sprak gisteren ML en hoorde wat jullie is overkomen. Hoop dat Jannie snel herstelt en dat jullie je reis voort kunnen zetten. Jullie hebben wel een pracht van een beschermengel bij je gehad.
Groetjes, Mieke

Ewout

Hee Rick en Jannie,

wat een afschuwelijk verhaal. Dat is wel het laatste wat je je voorstelt bij een pracht van een reis. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven en als het met de gezondheid weer de goede kant op gaat ook de reis weer voortzetten.

Mochten jullie wel naar Nepal gaan (kan me voorstellen dat dat op losse schroeven staat, aangezien wandelen misschien moeilijk wordt), laat maar weten, ik zit er van 8-25 mrt.

Sterkte,
ewout

Bob

pfff, jezus. hou je taai daar. Tip om bij te komen: Ko Tao (zuidoost kust)

Gerda v Kessel en Gerry Claassen

We hoorden vanmorgen van het ongeluk.
Wat hebben jullie geluk gehad.
Jannie, een snel herstel en we hopen dat jullie de reis nog goed kunnen vervolgen.

Je nichtje

Hej Jans en Rick

Inmiddels bijna een weekje na het ongeval. Toch wel veel gebeurd de afgelopen week zeg. Door het oog van de naald gekropen!!!
Zo langzaam maar zeker begint eigenlijk, via jullie mam en ons mam, te dagen wat er bij jullie allemaal heeft afgespeeld. Heftig man.
Hoe is nu Jans? En met Rick?
Al flink aan het mantelzorgen Rick.
We denken aan jullie. Hopelijk kun je van de nood toch nog een deugd maken.

groetjes Margret

Ard en Louise

Hey Rick,

Hoorde het bizarre verhaal natuurlijk weer te laat, mede door mijn eigen schuld, maar viel bijna van mijn stoel af......jeeetje, heftig. Gelukkig is er 'niets'aan de hand met jullie en gaan jullie gewoon door, probeer er (voorzichtig) van te genieten! Kus, Ard & Louise

Anja

could almost understand everything even in dutch

Maria van den Heuvel-van Heertum

Hallo Jannie en Rick,
Vandaag hoorde ik 't bizarre verhaal van jullie ongeluk in Verwegistan van Oom Gerrit. Heel veel sterkte, hou jullie goed en probeer toch nog een beetje te genieten; want dat is toch de bedoeling van jullie reis?
Liefs,
Maria (zus van tante Corrie uit Beesd)

Ome Jan en tante Mien Boekel

Hallo Rick en Jannie wij hopen dat het toch naar wens gaat in de rolstoel en op bed liggen zo als we op de foto kunnen zien,op zoon manier blijven we elkaar wel kennen,toch mooi dat het op het scherm te zien is.Jannie ik krijg heel wat uitleg van jou Moeder,anders zou ik het vermoedelijk niet voor elkaar krijgen.En Rick ik heb afgelopen Donderdag noch met jou Moeder gepraat in het gemeentehuis over julli,zo blijven we samen we op de hoogte.Wij hopen dat het heel goed en toch een mooie vakantie is voor julli GR Boekel