bosschebolletjes.reismee.nl

Berichtje van mij..


Lieve mensen!

Even een berichtje van mij.
Jeetje, ik krijg tranen in mijn ogen als ik alle lieve reacties lees, hartverwarmend! Wat lief.

(Jannie is druk)

Na ons vreselijke busongeluk in Myanmar hebben we er 36 uur over gedaan om in het ziekenhuis van Bangkok te komen. Eenmaal daar heeft de chirurg meteen besloten om te gaan opereren, omdat de wond al 36 uur open lag. De vier pezen van mijn rechter voet zijn doorgesneden, waarschijnlijk door rondslingerend glas.

De wond ziet er nu redelijk uit en we verzorgen het zelf om de dag. 6 weken mag ik er niet op lopen of staan, dus dat heeft nogal consequenties voor onze reisplannen. Mijn voet is nog erg pijnlijk, maar hopelijk wordt dat snel beter.

We denken nog vaak terug aan het ongeluk. We weten niet precies wat er gebeurd is, de buschauffeur week ergens voor uit en is daardoor de macht over het stuur verloren. Zo zijn we van de weg geraakt en daarna 2 keer over de kop geslagen naar beneden, in de greppel van 9 a 10 meter diep. Daarna een inmense stilte.

Het eerste dat ik hoorde was Rick die schreeuwde ' Jannie, Jannie' en waar ik was. 'Rick ik ben hier, ik leef nog', schreeuwde ik terug. Bedolven onder mensen, rugzakkenen weet ik veel wat, ik lag klem.

Wonder boven wonder had Rick alleen maar schrammen en kneuzingen en kon mij daardoor uit de bus helpen en mij mee naar boven sleuren. Onderweg zagen we vele nare dingen; veel gewonden en mensen die het leven verlaten hebben.

(de klap)

Geen ambulance, brandweer, het was dus ieder voor zichzelf. In de bus zaten nog twee andere toeristen. Anja en Niels, twee Duitse verpleegkundigen, goddank. Anja ontfermde zich over mij. Rick en Niels gingen terug. Niels en Anja, Danke Schon!!

(Niels & Anja)

Rick belde Peter en Ye Ni, die we kenden uit Yangon. Zij snapten meteen onze situatie en reden 4 uur naar de plaats van het ongeluk. Onze helden brachten ons terug naar het Ziekenhuis van Yangon.

(Peter & stuggeYe Ni, wel onze helden ;))

In Yangon hebben we besloten dat we betere medische zorg konden krijgen in Bangkok. Het goede nieuws is dat ik na 4 dagen ben ontslagen uit het Bumrungrad Ziekenhuis. Nu komt tijd om de schok te verwerken en te realiseren dat onze reis er anders gaat uitzien en de pijn.., maar we leven.

(Rick op wacht)

Nu zijn we klaar mee met dit deprimerend verhaal. We hebben de draad weer opgepakt. Gisteren zijn we met een Zonnebloem arrangement aangemeerd op Ko Samet. Heerlijk even weg uit Bangkok.

We genieten meer dan ooit. Proost....

(proost)

Kus Jans

..en natuurlijk ook van Rick

p.s. onze mobieltjes zijn zodanig beschadigd en zijn daarom amper bereikbaar.
Skype: Jannie Nooyen of hc.rick.bos, s'-Hertogenbosch

j.nooyen@telfort.nl

p.s.ii bedankt voor alle reacties...

one Zonnebloem arrangement, coming up ;), en we gaan door..

Reacties

Reacties

Mike en Jouk

Goed om te horen dat het weer beter met jullie gaat en weer kunnen genieten!

x mike en jouk

Jeroen (collega Rick)

Jeetje zeg, wat een verhaal.. Jullie treffen het ook niet!
Gelukkig dat het weer wat beter gaat.
Veel sterkte gewenst en toch ook nog heel veel plezier!

Groeten, Jeroen

Jeroen Gorrissen

Ha Jannie en Rick,

Wat ben ik geschrokken van jullie verhaal en wat ben ik blij te lezen dat het nu weer redelijk gaat. De busreizen in het prachtige Azie zijn nooit ons grootste lolletje geweest, omdat je niet zeker wist of en hoe je de bestemming zou bereiken. Hoewel, in Europa gaat het ook niet altijd goed. Fantastisch dat er lieve mensen om jullie heen zijn die jullie geholpen hebben en goed te lezen dat jullie zo positief zijn ingesteld.Hoop zeer dat jullie ondanks alles de draad weer op kunnen pakken en dat die afschuwelijke beelden een beetje naar de achtergrond zullen verdwijnen.Heel veel sterkte.

Groet,

Jeroen

J en M

kijk haar zitten dan met het pootje in het verband! jeetje meid, wat hebben jullie een nare ervaring gehad. Maar wat goed op te lezen dat jullie genieten. het is op koh samet vast 100 X beter dan het koude en grijze NL. Backpacken met een rolstoel lijkt me een hele uitdaging inderdaad, misschien een nieuwe LP schijven ter plaatse ;-)
Maar 6 weken niet lopen is geen pretje, India en Nepal zijn dus zeer waarschijnlijk de reden om nog eens die kant op de te gaan?? eerst maar eens aansterken en genezen! Hier alles ok, officieel nog 3 weekjes voor dat de nieuwe wereldbewoner komt dus jullie horen het wel. tot snel! groetjes Joop eN Marieke

Marnix

Weer een beetje beter nieuws! Gelukkig gaat het beter en kunnen jullie in aangepaste vorm weer verder...

Geniet ervan!

marnix & renate

Erik & Irene

Mijn god zeg.. De eerdere updat was al shocking maar deze, met fotos, ook! Wat een ramp, maar zoals jullie het gelukkig ook zien, wat een geluk.. Het had veel erger gekund. Hoop dat jullie de draad weer goed op kunnen pakken, nog meer zullen genieten van de cocktails en 'het leven', en dat het met je voet weer helemaal goed gaat komen.

Rick heeft mzzl gehad, die was er in Amsterdam dus blijkbaar erger aan toe ;)

jaqueline

oei, moest even een traantje weg pinken hoor jannie, wat een verhaal..
heel fijn om te weten en te zien dat het beter gaat met je. weet nog een heel relax kuuroord op koh samui dus als jullie zin hebben:) wel balen dat de reisplannen waarschijnlijk gewijzigd zijn, maar super dat jullie er nog zijn!!
veel plezier nog daar en dikke kus
jaq

Arjen

Heftig verhaal zeg! Blij dat jullie allebei ok zijn! Leef bij de dag zal voor jullie wel een diepere lading hebben gekregen. Zorg goed voor elkaar en geniet!

Arianne

Hee meissie,

Ben na lange tijd mijn mails aan het doorlezen en zie nu pas wat er is gebeurd met jullie! Afschuwelijk zeg!
Gelukkig komen jullie er "goed" vanaf maar begrijp dat dit alles een enorme inpacked heeft! Laat Rick je maar goed verwennen en hopelijk gaat het herstel met je voet ook volgens plan. Ondanks alles geniet van elkaar en jullie verdere reis!

Dikke kus Arianne

Darja

Goed te lezen dat jullie zo positief zijn!
Hopelijk herstel je snel. Maar ik twijfel er niet over dat je daar je beste beentje voor in zult zetten ;-)

geniet van jullie reis en beterschap,
Darja

anke en mark

ha schatjes!!!!!
fijn om te horen dat jullie nu lekker aan het genieten zijn. wat knap dat jullie gewoon door gaan (ik was al lang thuis geweest.....) maar dat is nou het verschil tussen ons. dikke kus anke

Saskia

Hi Jans en Rick,

wat fijn om in ieder geval een even een lachend snoetje van jou op de foto's te zien Jans!
Geniet van Koh Samui....wie had dat nog ooit gedacht...dat je op je 32ste een zonnebloemreis zou maken!!!!

Liefs en een hele dikke kus, Sas
PS: ik heb je een uitgebreidere mail gestuurd

Robin en Lon

Heej Jannie en Rick,
Nogmaals heftig verhaal maar gelukkig zijn jullie er nog....Jannie ...maak maar flink misbruik van Rick....en Rick...ik denk dat Jannie nog een cocktailtje lust en een nieuw kussentje kan gebruiken.. ; )

groetjes uit Utrecht...

Arie en Paula

Heftig zeg , probeer nu maar te genieten van alles wat jullie nog zien en kunnen.
Voor Rick is het ook totaal anders nu hij de prive nurse van jou is geworden. Heel veel beterschap van ons allemaal .
De Alebeekjes

Thijs

Hi Jans en Rick, hoorde het nieuws via Strikertje, goed te horen dat jullie doorgaan en dat alles redelijk of misschien moet ik wel zeggen goed is afgelopen. Rick ik heb net met het ziekenhuis gebeld en ze mag er 6 dagen niet op lopen niet 6 weken!! :-)

Wietske

Wat een verhaal, zeg! Gelukkig lukt het jullie om de draad toch weer op te pakken, en weer enigszins van jullie reis te kunnen genieten. Goed te horen dat je in goede handen bent, al moet het een vreemde gewaarwording zijn.
Veel sterkte toegewenst en groetjes,

Wietske

Eva (BB)

Ha Jannie en Rick.

Ik lees net jullie verhaal. Jeetje wat schrikken zeg... en wat een geluk dat jullie er (naar omstandigheden) goed van af zijn gekomen. Dat kun je je niet voorstellen, op eigen houtjke maar proberen je te redden. Fijn dat er zoveel fijne mensen waren die hulp heben kunnen bieden.
Nu dus even lekker uitrusten in dat paradijsje. Meer dan verdiend lijkt me!
Succes met alles!

rob en cari kruis

Gelukkig gaat het weer beter met jullie.
Zou zeggen neem de rust en drink af en toe een cocktail en probeer het van de positieve kant te zien you are still alive.

stefan

Hallo luitjes!
Ik krijg er nog koude rillingen van wat betreft jullie beangstigende reiservaring! Desondanks goed om jullie lachende gezichten weer terug te zien op toegevoegde fotos! Helaas dat jullie reisplanning helemaal in de war is geraakt door dit alles, maar wonder boven wonder dat jullie het samen nog na kunnen vertellen. Dat op zich is al een groot geschenk toch haha! En nu proberen om de rust weer te vinden zodat jullie daar in het paradijsje toch nog samen kunnen genieten, en een nieuw plan kunnen maken. Heel veel sterkte en succes. Liefs Stefan x

geert piek

hey jannie, ik lees dit (en de vorige) nu pas. shit zeg, heftig. sterkte en probeer er nog iets van te maken!

Marleen

Lieve jannie en rick

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat... Maak er nog wat moois van en proost met die lekkere cocktails!!(Is goed tegen de pijn jan..) dikke x leen

Bas en Marielle

hey Rick en Jannie.
We denken veel aan jullie. Heel veel sterkte. En tot snel.

rob

hee zonnebloemers,

goed te lezen dat alles op zijn "poten" (sorry kon het niet laten) terrecht komt. Ik zie jullie gelukkig al weer lachen en hoop dat dat de trend is voor jullie komende reiservaringen.

Het is al heftig van een afstand om dit te lezen over vrienden dus ik kan me simpelweg niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn.

Gebruik deze tijd om het te verwerken, brand een paar kaarsen/wierookstokjes/etc in de prachtige kerken en andere heiligdommen die jullie vast nog gaan bewonderen.

"Life is short" heeft nog een scherpere betekenis gekregen maar je bent er zelf bij om het te vullen.

ENJOY!

groeten rob

Ank

Tjeezus, met het maximale uit je reis halen bedoelde ik iets anders dan een Zonnebloem arrangement....
Dapper dat jullie doorgaan met jullie reis. Nu is het zeker een reis om nooit meer te vergeten. Nadat je zoiets hebt meegemaakt is alles bijzonder. Pluk de dag!
Groet Ank

tante Rien en Wim

Ook een berichtje van tante Rien en Wim. Nagenoeg iedere dag heb ik contact met de Rietdijk. En zoals je weet gaat dat niet over ff een kwartiertje bellen maar toch wel ruim 3 a 4 kwartiertjes.
Rick als jij zorgt voor Jannie en jezelf. Dan zorgen wij wel voor de Rietdijk.

Dikke knuffel tante Rien en Wim

erike en inge

Ha schatjes
Wekrijgen weer tranen in onze ogen als we jullie verschrikkelijke verhaal weer lezen desondanks weer super fijn om te horen dat jullie er weer van gaan proberen te genieten.Het is natuurlijk allemaal erg dubbel.
Jans en rick,ondanks alles ,geniet van het heerlijk zonnetje en van elkaar natuurlijk het is hier erg koud.
Ik hoop dat de pijn ook snel weer minder gaat worden.
dan kun je ook weer wat meer genieten.
Jans en rick.Toi Toi en tot bels
Groetjes erik en inge en de kids.

Yvonne

Hej Jannie en Rick,

Wat een verschrikkelijk verhaal zèg, krijg kippenvel op mijn armen. We hoorde het nieuws op het werk via Jeroen (ons oude unithoofd). Debbie en ik hadden het net over jullie gehad in het wel befaamde rokershol 'hoe zouden Jannie en Rick het hebben?'. En 2 seconde later dat nieuws! Was wel even schrikken!

Maar goed te horen en te zien (op de foto's) dat het goed met jullie gaat en dat je beentje genezende is. Heel veel beterschap samen en geniet van jullie reis!

Liefs Yvonne B

Bas en Marielle

Wat hebben jullie ons laten schrikken zeg. Het is in ieder geval fantastisch te horen dat het lichamelijk allemaal in orde komt. Ik hoop dat jullie alsnog een tijdje kunnen ontspannen om het ook geestelijk een plaatsje te kunnen geven.

Veel beterschap en tot snel.

groeten Basb

tveldboer

Beste Jannie en Rick.
Ik hoorde van Jeroen van jullie ongeluk. En dat tijdens een reis waar jullie je zo op hadden verheugd. Gelukkig lees ik dat ondanks alles jullie weer vooruit kunnen kijken. Geniet ervan want alles blijkt toch weer relatief te zijn!

Groet Theo

Jay-Jay

Lieve Rick en Jans,

Ik ben blij te lezen dat het beter gaat!! Was al opgelucht toen ik je aan de telefoon had gehad! Geniet van jullie vakantie, de cocktails en elkaar!!!

Heel veel liefs
Jay-Jay

Jorien

Ha Jannie en Rick,

Wat goed om te zien en lezen hoe het met jullie gaat! Ik heb echt vaak terug gedacht aan jullie hoor, vreselijk! Hopelijk kunnen jullie weer snel gaan genieten..

Liefs Jorien

Doortje

Hai Bossche Bolletjes

Wat zien jullie er goed uit !!
Fijn dat jullie de draad weer opgepakt hebben.
Geniet van het leven en van elkaar.

Liefs
Doortje

Martine

Wat ben ik blij dat het beter gaat met jullie! Theo en ik waren erg geschrokken. Het voelt voor ons allemaal nog zo dichtbij... Het lijkt wel gisteren dat wij in de prachtige regio daar waren. Blijkbaar zit zo'n heftig ongeluk in een klein hoekje. We wensen jullie, ondanks het pootje en de schrik, nog een geweldige tijd! En we lezen jullie ervaringen online om een beetje mee te genieten ;-)
Lieve groeten,
Martine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!